Laatste stukkie - Reisverslag uit Galapa, Colombia van Dorry en Sanne - WaarBenJij.nu Laatste stukkie - Reisverslag uit Galapa, Colombia van Dorry en Sanne - WaarBenJij.nu

Laatste stukkie

Door: Dorry

Blijf op de hoogte en volg Dorry en Sanne

14 Maart 2015 | Colombia, Galapa

Afscheid nemen hoort erbij en is anders als je drie maanden onderdeel bent geweest van de stichting 'Mi casa en Ipauratu' dan waneer je er maar twee weken ben gebleven.
We horen er intussen helemaal bij, kennen de Colombiaanse medewerkers goed en kunnen met ons niet onaardige Spaans de nodige grappen begrijpen en ook maken.
Afscheid van de 'niños especiales' in de kiosko en hun juf Lily, van de kindjes thuis 'en la cama' (op bed), van de oude dames in het opvanghuis ('las viejas'), van de pubers die elke week naar de stichting komen, van de peuters in het piepkleine klasje bij een onderwijzeres thuis, van de vele vrijwilligers die we hebben zien komen en gaan, van de kok, van de tuinman, van het internetcafe (waar nu een aggregaat is aangsloten op een brommer om voor stroom te zorgen!), van de drie honden en katten, en vooral van de twee mensen die zo goed voor ons zorgen: Inten en Jeovanny.

Het zal nog erg wennen zijn. Niet alle dagen zon, niet alle dagen stroom, niet alle dagen water: dat is zo gewoon in Nederland. Alles doen zoals afgesproken: hoe moet dat ook alweer?! Hoe ziet eigenlijk m'n fietst er ook weer uit, hoe luiden kerkklokken dan, komt de zon maar zo langzaam op, welk soort kleren moet ik aandoen, heb ik een jas nodig.... etc. etc.?

We gaan onze laatse weken besteden aan het bekijken van Santa Marta en Medellin.
Op 29 maart zullen we terug zijn in Eindhoven ('gracias a Dios', als we het willen zeggen zoals het hier gewoon is!)

Tot ziens!

• 14 Maart 2015 - 17:04

Joke Van Geel:

Nou ja, of het zo moet zijn: ik zit jullie stukje te lezen en op de radio komt ineens een zeer zuid Amerikaans liedje voorbij.
    Hoe dan ook, jullie avontuur zit er grotendeels op en het vizier wordt weer langzaam maar zeker op Nederland gericht. Wat een ervaring is dit geweest. En ook al hebben jullie het zelf afgedwongen, een dergelijk cadeautje hebben niet veel mensen gekregen. Fijn dat jullie het mochten mee maken. Ik heb diep respect voor jullie. Ik wens jullie nog een paar fijne weken en een goede thuisreis. Welkom terug!
    Groet,
    Joke van sumi e

• 14 Maart 2015 - 17:22

Irma Hertogs:

Hola

Buen viaje a Holanda. Pero... todo llega a su fin. Desafortunademente.

Jullie hebben in ieder geval veel meer in je bagage zitten dan voor je wegging en deze ervaring zal nooit meer uit je geheugen gewist kunnen worden! Ik hoor je verhalen graag aan wanneer ik weer na de training een stukje met je opfiets. :) Want ja... gezwommen moet er dan ook weer worden, toch?

Veel plezier nog en een hele goede thuiskomst. Groetjes Irma

• 14 Maart 2015 - 20:41

Angelique:

Afscheid nemen hoort erbij, maar de herinnering blijft...

Geniet van de laatste weken daar, de afsluiting van deze geweldige reis met zijn tweeën.

Goede reis terug en tot in april!

lieve groet
    Angelique

• 15 Maart 2015 - 11:56

Peter :

Een moeilijk afscheid betekent een mooie periode met bijzondere en fijne mensen.
    Ik wens jullie nog een paar mooie vrije weken
    En een goede terugreis
    Groet, ook van Rob
    Peter

• 16 Maart 2015 - 09:59

Anke:

Vanochtend wakker geworden met ijs op de daken.... Maar nu al weer lekker een zonnetje. De lente doet haar best, de sneeuwklokjes maken al weer plaats voor krokussen en de fruitbomen staan op springen. Een mooie fase van de seizoenen in ons kikkerlandje....

Geniet nog ff lekker daar en dan weer op naar huis!!

liefs Anke

• 16 Maart 2015 - 17:44

Marieke:

De lente is in aantocht ze wacht speciaal tot jullie terug zijn ☺️

• 21 Maart 2015 - 13:04

Franka Werter:

een goede terugreis toegewenst met veel mooie, dierbare herinneringen in jullie bagage!
    Franka

• 21 Maart 2015 - 18:07

Dina:

Zo dan nog even een afsluitend berichtje: ik heb kouwe voeten, het is nat buiten, en ja de electriciteit doet het, en gisteren was er zonsverduistering, achter de wolken, maar het werd wel even echt donker hier. En Dorry, je fiets wacht in Eindhoven, zouden de banden plat staan? En wat moet dat worden met jouw moestuintje Dorry? Daar heeft AH voor gezorgd, die hebben moestuinplantjes uitgegeven. Als al jouw vrienden in Eindhoven nou een plantje van die AH moestuin voor jou hebben gehaald, dan wordt het nog wat dit jaar.
    Tot over een week.

• 02 April 2015 - 00:08

Janette:

Hola Dorry!
    De laatste tijd kreeg ik en anderen geen email meer als er een bericht van je was. Maar we wisten dat je zondag thuis zou komen. Hopelijk fris en gezond! Misschien zien we je morgen in de taples?
    Dan krijg je een live welkom!
    Ik hoop het en ben heel benieuwd!
    Saluditos, Janette

• 09 April 2015 - 15:09

Ine Hugo:

Hey, ondertussen hopelijk al terug wat kunnen wennen. Gewoon even laten weten hoe geweldig ik het vond om moeder en dochter te leren kennen tijdens deze mooie ervaring, mijn hotmailaccount is even buiten werking maar eens terug in Belgie gaan we alvast een plaatsje reserveren op een terrasje op de Groenplaats. Hopelijk alles goed en hasta luego,
    Groetjes van die ene belg, Ine