Zo dochter zo moeder - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Dorry en Sanne - WaarBenJij.nu Zo dochter zo moeder - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Dorry en Sanne - WaarBenJij.nu

Zo dochter zo moeder

Door: Dorry en Sanne

Blijf op de hoogte en volg Dorry en Sanne

28 November 2014 | Nederland, Eindhoven

Sanne: Wat begon als een soort van grap, is uitgegroeid tot de enige echte werkelijke waarheid. Toen ik ongeveer een jaar geleden aan mijn moeder Dorry voorstelde om samen vrijwilligerswerk te gaan doen in Colombia, had ik nooit verwacht dat wij morgen ook echt zouden vertrekken voor een reis van vier maanden.

Voor mij kriebelde het al sinds mijn vorige backpackavontuur in Nicaragua, Costa Rica en Cuba. Ik wist: dit wil ik nog eens! Zo normaal als het reizen toen voelde, zo gek en spannend is het nu om weer te gaan. Maar - knijp me nog maar een keer flink in mijn arm - het is geen droom.

Dorry: Ik heb nooit begrepen dat het een grap was en ging serieus in op de vraag: 'Ga je mee?'. Ik moest het even tot me door laten dringen en toen zei ik 'ja' zonder nog te weten wat er allemaal bij komt kijken voordat je aan zo'n reis kunt beginnen.

Bijvoorbeeld de zorg regelen voor huis en haard, in het bijzonder de katten. Ik heb voldoende voer en kattenbakgrint ingeslagen, je kunt de kelderkast bijna niet meer in, maar dan ineens is het voor onze Dwizzel tijd om ons te verlaten, na ruim 19 jaar. Nu zal Pebbles erg haar best moeten doen om die kelderkast weer wat leger te krijgen. Goed, bijna alles is geregeld en als ik morgen eenmaal in het vliegtuig zit, kom ik er wel achter wat ik ben vergeten. Dat laat ik dan maar gewoon los.
Op naar het avontuur!

Reisplan

We beginnen onze reis in Panama City, varen vanaf daar via de San Blas eilanden naar Cartagena (Colombia) en vertrekken dan na een stoom(opfris)cursus Spaans naar Paluato (een dorpje in de Caribische kust) om te werken bij Stichting Mi casa en Ipauratu (http://www.ipauratu.com/).

Over onze ervaringen en avonturen houden we jullie hier af en toe op de hoogte. Veel leesplezier en tot gauw (na de winter zo ergens als de zon weer schijnt in Nederland)!

Dorry en Sanne

  • 28 November 2014 - 23:45

    Bernard Gerard:

    Ik hoop dat het vrijwilligerswerk je de zin geeft die je er in zoekt. Verder ook veel plezier gewenst!

    Pas goed op jullie zelf.

    groeten

    bgerard

  • 29 November 2014 - 00:08

    Gemma Van Meel:

    heb een goede tijd samen! in alle opzichten. gemma

  • 29 November 2014 - 01:58

    Robert Janssen:

    Eindelijk is het dan zover. Pas goed op jullie zelf en geniet er met volle teugen van wat er in de komende vier maanden allemaal op jullie pad komt!

  • 29 November 2014 - 08:30

    Marion Craens:

    Hallo Dorry en Sanne,
    Wat ontzettend leuk om jullie verhaal te lezen! Ik hoorde al van Mireille, dat jullie samen weg zouden gaan. En wat een avontuur. Ik wens jullie heel veel plezier samen tijdens deze bijzondere reis.
    Heel veel groetjes,
    Marion

  • 29 November 2014 - 10:56

    Francis:

    Na hopelijk een goede reis ook een goede aankomst. Veel succes jullie samen.
    We zullen jullie ervaringen met belangstelling volgen.

  • 29 November 2014 - 11:12

    Dina Van Der Wenden Elshout:

    Ik volg jullie in gedachten. Al vanaf dat ik niet meer even nog gauw s'avonds om 11 uur kon bellen met Dorry. Dus gisteravond. Heel goede reis en geniet!!
    Dina

  • 29 November 2014 - 12:10

    Angelique:

    Het is zo ver, jullie zijn onderweg....

    Hopelijk verloopt de reis voorspoedig, gaan de overstappen goed en kom je met alles wat je nodig hebt aan. Hoewel, je hebt alleen elkaar nodig en een goed humeur, toch? Dat komt wel goed!

    Heel veel plezier daar, vergeet tussen al het vrijwilligerswerk door niet te genieten.

    lieve groet
    Angelique

  • 29 November 2014 - 12:10

    Angelique:

    Het is zo ver, jullie zijn onderweg....

    Hopelijk verloopt de reis voorspoedig, gaan de overstappen goed en kom je met alles wat je nodig hebt aan. Hoewel, je hebt alleen elkaar nodig en een goed humeur, toch? Dat komt wel goed!

    Heel veel plezier daar, vergeet tussen al het vrijwilligerswerk door niet te genieten.

    lieve groet
    Angelique

  • 29 November 2014 - 12:15

    Renée Hanjoel:

    Op naar het avontuur!!! Hele goede reis en aankomst, geniet van alles op jullie weg!

    Groetjes, Renée

  • 29 November 2014 - 18:43

    Bente:

    Veel plezier en succes. Groetjes, Bente

  • 30 November 2014 - 05:52

    Paul:

    Goede reis en veel (leerzaam) plezier de komende maanden.

  • 30 November 2014 - 07:42

    Harold Matla:

    Het bijzondere avontuur gaat nu eindelijk van start.
    Ik wens jullie veel mooie ervaringen toe.
    Groetjes, Harold

  • 30 November 2014 - 10:11

    Frits:

    Geniet ervan samen! We wisten niets van jullie plan, anders hebben we nog even kunnen bijpraten. Tijn vd Sanden enj Jessica zijn net terug van daar!!

  • 30 November 2014 - 11:48

    Irma Hertogs:

    Ja, ook op deze manier houd ik je nog in de gaten! Leuk om jullie verslagen te kunnen lezen en ons een beetje hier in te denken wat jullie daar beleven. Veel plezier gewenst en haal er maar uit wat er in zit!

  • 30 November 2014 - 13:46

    Johannaelsout:

    Hebben jullie een goede reis gehad ? een vacantie op zee danheb je vast energie opgedaan voor het mooie werk dat jullie gaan doen. groetjes Johnna.

  • 30 November 2014 - 14:05

    Anja:

    Met laarzen aan, dikke panty, trui enz denk ik aan die heerlijk zonnige tijd die jullie tegemoet gaan. Letterlijk en figuurlijk! Ik zal met warmte aan jullie denken en wens jullie een fijne tijd samen. Ben benieuwd naar jullie eerste ervaringen op de boot! liefs, Anja

  • 30 November 2014 - 16:36

    Lise:

    Wat een avontuur ! ik ben heel benieuwd naar het volgende verslag.
    Have fun daar :D
    XLiefs

  • 30 November 2014 - 22:54

    Noor :

    Een hele goede reis samen!
    Groetjes, Noor

  • 01 December 2014 - 09:50

    Eline, Catelijn, Renate En Anke:

    He dames,
    we gaan jullie volgen. Een hele mooie tijd gewenst. Lieve groet vanuit een koud, met een regenachtige blik op de vijver, kantoor 2.12!! :)

  • 01 December 2014 - 12:51

    Marjolijn:

    Hallo dames,
    Nu is het dus echt zover, het avontuur is begonnen.
    Ik ga jullie volgen en ben erg benieuwd naar de ervaringen die er komen gaan.
    Geniet met volle teugen!!!!

    Veel liefs,
    Marjolijn

  • 01 December 2014 - 16:33

    Hans Van Den Berg:

    Hoi,

    Wat leuk! goede reis en veel plezier daar!

    groet,
    Hans

  • 01 December 2014 - 17:39

    Gerda V Vliet:

    Hallo Dorry en Sanne,
    Ik ga jullie volgen hoor!
    Succes en veel plezier samen!
    Ik ben benieuwd naar jullie verhalen daar in den vreemde......

    groetjes Gerda v Vliet

  • 01 December 2014 - 20:13

    Lenie :

    Hoi Dorry en Sanne,
    Wat gezellig zo met zijn2 tjes op reis he?
    We wensen jullie veel plezier en goed uit kijken daar in de wildernis.
    Laat iets van je horen he

  • 02 December 2014 - 17:42

    Mink:

    Wat geweldig om dat samen te doen! Geniet ervan!

  • 06 December 2014 - 00:18

    Els:

    Hoi Dorry en Sanne Ik wens jullie een fijne tijd samen blijf jullie ook volgen geniet ervan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Zo dochter zo moeder in Latijns-Amerika

...

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2015

Laatste stukkie

07 Maart 2015

Om te bekijken

07 Februari 2015

Wachten tot je een Colombiaan weegt

31 Januari 2015

Fotoblog

24 Januari 2015

Een doordeweekse dag
Dorry en Sanne

Actief sinds 09 Nov. 2014
Verslag gelezen: 984
Totaal aantal bezoekers 10113

Voorgaande reizen:

29 November 2014 - 29 Maart 2015

Zo dochter zo moeder in Latijns-Amerika

Landen bezocht: